Goldie Hawn och Kurt Russell är Hollywoodstjärnor och sambor.
Nu får deras kändisskap konkurrens.
Av familjens hund.

Sedan i helgen är det Roy Hawn Russell som stjäl uppmärksamheten i familjen. Det är ingen tillfällighet.
Labradoren toppar just nu klanen när det gäller färska skådespelar-insatser. Han medverkade i söndags i en ölreklam för Budweiser.

Det låter kanske inte så stort. Men betänkt att reklamen sändes under Superbowl-finalen mellan San Francisco 49ers och Kansas City Chiefs, ett gigantiskt idrottsevenemang som slog rekord med 123,4 miljoner tittare.
Roys matte var själv imponerad över det prestigefyllda uppdraget.

Familjen var samlad när Roy klev in sändningen under Superbowl-finalen.

”Missförstå mig inte. Jag älskar att se (amerikansk) fotboll, men ikväll handlade det om att se Roy Hawn Russel i hans första super bowl-reklam, ”skrev Hawn, 78, på sin instagramsida.
På den la hon samtidigt ut en video av klanen när den beskådade insatsen och firade den fyrbente familjemedlemmen.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Goldie Hawn (@goldiehawn)

Den visar hur alla i rummet sitter spända i vänta på labradorens framträdande.
När Russell, 72, ser hunden på skärmen ropar han, ”Där är Roy!”.

”Jaa, Roy!, fortsätter han medan rummet exploderar i rop och applåder.
Som om den gratisreklamen inte vore nog för Roy drog Hawns dotter, skådespelerskan Kate Hudson, 45, sitt strå till stacken med ett inlägg på sitt Instagramkonto där hon har närmare 18 miljoner följare.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kate Hudson (@katehudson)

I videon ses Russell säga till Roy att han just setts av ”fler personer än någon annan skådis i familjen” någonsin varit med om.
Hunden belönas sedan med kärlek och gos. Uppmärksamheten är så stor att man nästan börjar oroa sig för ett framtida Hollywoodego.

”Det är många dramaskådisar i den här familjen men ikväll fanns det bara en stjärna”, skrev Kate Hudson i bildtexten.
Reklamen kretsar kring en öl-leverans i snöstorm med clydesdalehästar. När leveransen kör vilse räddas expeditionen av Roy som leder hästekipaget till den slutgiltiga destinationen – en bar.

– Budweiser har varit synonymt med Superbowl i årtionden. Sändningen fortsätter att vara ett väldigt speciellt tillfälle för vårt varumärke och en hörnsten i vår reklamstrategi, säger markandschef Kristina Punwani.
– Vi visste att det inte fanns något bättre sätt att visa Budweiers fortsatte löfte att leverera förfansen än med våra största kändisar.

Roy överöstes med gratulationer efter den lyckade insatsen i ölreklamen.

Kurt Russell proklamerade stolt att familjens labrador setts av fler tittare än någon annan i den berömda klanen.